Scenariusz zajęcie Metodą Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
TEMAT: Poznanie liter i, I na podstawie piosenek.
CELE OPERACYJNE: - dziecko rozpoznaje i nazywa literę i, I
- dziecko zna i nazywa litery już poznane
- dziecko potrafi powiedzieć wyrazy na podaną głoskę
- dziecko odtwarza wzory liter pisanych
- dziecko wystukuje poznany rytm
PRZEBIEG ZAJĘCIA
Zajęcia wprowadzające:
- Powitanie mamo tato mamo tato witam was witam was
- Wszyscy was witamy wszyscy was witamy na zabawę czas (na melodię "Panie Janie")
- Ćwiczenia orientacji w schemacie ciała i przestrzeni
- Zabawa "Bugi"
- Zabawa "Bugi"
- Opracowanie piosenki i ćwiczeń językowych.
- Zagadka "To zagadka bardzo prosta, Ma je krawcowa, ma jeż oraz sosna" Co to jest kto zgadnie?
- To igły, powiedzcie jak wygląda igła, do czego służy, co można nią robić?
- A teraz posłuchajcie piosenki i powiecie mi jaki słowo najczęściej powtarza się w tej piosence.
ile
- Zagadka "To zagadka bardzo prosta, Ma je krawcowa, ma jeż oraz sosna" Co to jest kto zgadnie?
Pytania do piosenki:
- co łatwiej policzyć igły na choince, czy kropki biedronki?
- Dokończ zdanie: Ile płatków ma ......? Ile igieł ma ....? Ile kropek ma .......? Ile piegów mam .....? Ile nóg ma ...?
- Policz sylaby w słowach; igła - igiełka - igiełeczka
Posłuchaj głoski jakie utworzą wyrazy i-l-e i-g-ł-a ch-o-i-n-k-a i-n-d-y-k
m-i-s-k-a p-i-ł-k-a s-a-n-k-i i-g-l-o I-r-e-n-a I-w-o-n-a I-z-a-b-e-l-a
Zajęcia właściwe:
- Zabawa ruchowa "Szycie na maszynie i wykonywanie ściegu"
- Ćwiczenia rytmiczno - ruchowe: przekładaj woreczek rytmicznie z ręki do ręki słuchając piosenkę.
- Przyjrzyj się literce "i" napisz ją palcem po wzorze, wyklej plasteliną literkę.
- Przejście do stolików, pisanie na kartach pracy.
Zajęcia końcowe:
Zabawa ruchowa "Stary Abraham"
Opracowała: Teresa Adamczyk
Nauczyciel mianowany
Gminne przedszkole Tworóg
17.11.2006r